Abstrakt
Prerušenie vyučovania v slovenských školách v rámci opatrení proti šíreniu koronavírusu si vyžiadalo v oveľa vyššej miere ako doposiaľ využívanie dištančných foriem vzdelávania. Na ministerstve školstva čaká na pokračovanie vypracovanie Programu informatizácie školstva do roku 2030 a monitorovacia komisia operačného programu Ľudské zdroje už koncom januára schválila zámer národného projektu Transformácia vzdelávania a školy pre digitálnu dobu, avšak žiadny z nich nestihol vstúpiť do praxe ešte pred krízovými udalosťami. Súčasná kríza narazila vo vzdelávaní na niekoľko problémov ako často nižšia úroveň digitálnych zručností alebo aj chýbajúce know-how pri online vyučovaní na strane pedagógov i študujúcich, nedostatočné internetové pokrytie na rôznych územiach Slovenska, absencia informačných a komunikačných zariadení v sociálne slabšom prostredí, či otázka ochrany súkromia pri dištančnom vzdelávaní. Napriek týmto obmedzeniam je potrebné zachovávať kontinuitu vzdelávania a garantovaný rovnaký prístup k vzdelávaniu v zmysle ústavných i medzinárodných ľudsko-právnych princípov.